Historia

Wiosną 1995 roku trzej członkowie legendarnej dla polskiej sceny ska grupy DR.CYCOS po raz pierwszy zeszli do znajdującej się w piwnicy klubu “Bronx” sali prób i rozpoczęli pracę nad piosenkami, które w założeniu miały być tradycyjnym punk rockiem.Osobami tymi byli: Marek “Oreł” Adamowicz – gitara, Ziemowit Pawluk – perkusja i Paweł “Piguła” Czekała – bas. Od początku zespół, który w tamtym czasie nie posiadał jeszcze nazwy, idąc za przykładem swoich wspaniałych poprzedników, takich jak THE CLASH, COCK SPARRER czy BUSINESS, określił się jako antyfaszystowski i antyrasistowski (co wydaje się być oczywiste, biorąc pod uwagę fakt, iż cała trójka grała jednocześnie w zespole ska). Po przygotowaniu muzyki do kilku piosenek rozpoczęły się poszukiwania wokalisty. Pierwszym kandydatem był przyjaciel od awantur i kieliszka, słynny Iwan (Tomek Iwanow). Okazało się jednak, że chory system edukacyjny doprowadził go do takiej niechęci do nauki, że nie był w stanie zapamiętać więcej niż dwie linijki tekstu. Kilka lat później Iwan zginął w wypadku w Londynie…

kolejnym kandydatem był Dominik “Harcerz” Pyrzyna, w tamtych czasach ortodoksyjny punk, który doskonale wcielił się w rolę wokalisty. Po miesiącach prób (początek 1996 roku) zespół był gotowy do nagrania swojego debiutanckiego albumu. Wejście do studia Kakadu – powiększonego na potrzeby sesji o sekretariat znajdującej się po sąsiedzku lokalnej rozgłośni radiowej – zbiegło się z rozmowami z wytwórnią ROCK’N’ROLLER, a właściwie z jej filarem, wieloletnim przyjacielem Piguły, Zdzisławem “Dzidkiem” Jodko, który w ciemno zgodził się wydać materiał nieznanej wówczas nikomu grupy, która tyle co zdążyła nazwać się THE ANALOGS. Nazwę swoją zespół zaczerpnął z nazwy starego, tradycyjnego nośnika, jakim była w czasie początków punk rocka analogowa, winylowa płyta (taka czarna, z dziurką w środku, do odtwarzania jej służył adapter). Dzisiaj ten rodzaj nośnika znów powraca do łask a kilka płyt THE ANALOGS udało się wydać na winylu…

Niezwykłe były okoliczności nagrania pierwszego albumu. W jeden weekend do studia weszły dwa zespoły: THE ANALOGS i DR.CYCOS. Pierwszego dnia nagrano muzykę na płyty obydwu grup, a dwa następne dni zostawiono na wokale i miksy. Producentem płyty był Piguła, a realizatorem bardzo pomagający w tamtych czasach zespołowi Artur “Burek” Bursakowski. Podczas nagrywania miała miejsce zabawna sytuacja: Dzidek przyszedł do “studia” ze znanym szczecińskim prezenterem muzyki reggae i ska, Arturem “Tatinkiem” Szyszkowskim, który po wysłuchaniu kilku piosenek nagranych przez THE ANALOGS powiedział: – Fajne, to taki polski GREEN DAY. Oczywiście była to wierutna bzdura…

Zaraz po sesji odbył się wspólny koncert zespołów w klubie KONTRASTY, a niedługo po tym kłopoty Piguły z wymiarem sprawiedliwości, które trwały cztery lata… Wiosną 1996 roku ukazał się na kasecie (wytwórnia ROCK’N’ROLLER nie wydawała wtedy jeszcze płyt CD) debiutancki materiał zespołu, który otrzymał tytuł “Oi! MŁODZIEŻ” i tragiczną okładkę. Nie przeszkadzało to jednak w tym, że album sprzedawał się doskonale.  “Dzieciaki Atakujące Policję”, czy cover THE CLASH “Strzelby Z Brixton” są do dzisiaj stałym punktem koncertów i śpiewa je cała publiczność. Nieobecnego Pigułę zastąpił najpierw Szymon “Sajmon” Gebel, a następnie Artur Szmit. Zespół zagrał kilka koncertów, a wśród nich legendarny w Poznaniu, razem z grupą D.O.A., podczas którego doszło do bójki między fanami THE ANALOGS a resztą publiczności. Kto był winny i jak do tego doszło, ciężko dziś dociec. Wynikiem koncertowych zamieszek była nagonka na zespół, którą przeprowadziła część niezależnej prasy muzycznej, oskarżając grupę o antyfeminizm, seksizm i faszyzm. Zarzuty były idiotyczne i wyssane z palca, ale związany z nimi rozgłos przysporzył kapeli sporej reklamy. W atakach na THE ANALOGS przodowało czołowe pismo anarcho-punkowe PASAŻER, które obecnie zmyło już z twarzy barwy wojenne. Z drugiej strony zespół znalazł wsparcie w piśmie GARAŻ, które właśnie wtedy, po wielu latach przerwy, wznowiło ukazywanie się, a którego wydawcą był i jest do dziś Dzidek (stający się w tamtych czasach niezależnym bonzem w dziedzinie streetpunk i ska). W 1997 roku trzy utwory THE ANALOGS (zespół na okładce występuje pod błędną nazwą ANALOGICS) ukazały się na składance “OI! IT’S A WORLD INVASION 3″ wydanej przez BRONCO BULLFROG RECORDS i STEP-1. Dzidek, zaskoczony i zadowolony z sukcesu jaki odniosła pierwsza płyta THE ANALOGS, nakłonił w 1998 roku zespół do nagrania drugiego albumu, choć ANALOGS w tamtym czasie nie byli w najlepszej kondycji. Oreł zaczął interesować się innym rodzajem muzyki (dzisiaj jest znanym w Polsce muzykiem drum’n’bass’owym), co w znacznym stopniu hamowało robienie nowych piosenek. Materiał z trudem nagrano w tym samym co poprzednio – choć o unowocześnionej nazwie – Kakadoo Studio. Realizatorem był znów Burek, a producentem Dzidek. Większość tekstów napisał przebywający w odosobnieniu Piguła. Choć nowy materiał był dosyć krótki, brzmienie słabe, a duża część płyty to jeszcze raz nagrane utwory z pierwszego albumu, cieszyła się ona dużym zainteresowaniem, ponieważ był to pierwszy tytuł THE ANALOGS dostępny na CD.

Z płyty, która otrzymała tytuł “STREETPUNK RULEZ!” szczególnie znane są dwie piosenki: “Sprzedana” i ”Ostatni Krwawy Gang”. Zaraz po nagraniu płyty Oreł opuścił zespół, który zawiesił działalność.

W 1999 roku Piguła pojawiał się coraz częściej na przepustkach i na początku roku nagrana została krótka sesja w Kakadoo Studio. Przy okazji nagrywania piosenki “Futbol”, napisanej specjalnie na składankę “WYKOPMY RASIZM ZE STADIONÓW”, utrwalono również cztery inne utwory: “Era Techno”, “Ukrzyżowani” (cover IRON CROSS) “Niemy Krzyk” (wcześniej umieszczony jako utwór instrumentalny pt. “Droga”, na “STREETPUNK RULEZ!”) i ”Historia” (ciężka wersja piosenki zespołu DR.CYCOS). Umieszczony na składance, dołączonej do 14 numeru GARAŻU, utwór “Era Techno” stał się momentalnie przebojem. Wewnątrz GARAŻU można było przeczytać wywiad z zespołem, podczas którego zostaje przedstawiony nowy skład. Piguła wraca na bas, Ziemek znów za perkusją i nowi członkowie: Grzegorz “Heniek” Król – gitara, Dariusz “Kwadrat” Stefański – gitara oraz nowy wokalista Dariusz “Smalec” Tkaczyk. Jest to skład w jakim została nagrana sesja i jaki dotrwał do 2000 roku nagrywając trzecią płytę “HLASKOVER ROCK”. Wcześniej (wiosna-jesień 2000) zespół zagrał serię koncertów na terenie całej Polski, na których został gorąco przyjęty przez publiczność. “HLASKOVER ROCK” to album, który pokazał, że grupa jest znów w dobrej formie. Poza znanym już hitem “Era Techno” znajduje się na nim bardzo lubiany przez publiczność “Max Schmeling” i otwierająca płytę piosenka poświęcona nieżyjącemu Iwanowi.

Zanim jeszcze płyta się ukazała, Heniek zaczął pokazywać, na co go stać. Pił niezmierzone ilości alkoholu, które poprawiały jego samopoczucie, ale doprowadzały do tego, że przewracał się na scenie. Sytuacja stawała się napięta do tego stopnia, że musiał opuścić zespół. Miejsce drugiego gitarzysty zajął Artur Szmit, który wcześniej, kiedy Piguła był na “wczasach”, grał w zespole na basie. Jednak jako były wyczynowiec w dziedzinie spożywania trunków, a obecnie całkowity abstynent, nie mógł się przyzwyczaić do tego, że wyjazdy na koncerty zawsze są łączone z alkoholowymi ekscesami i szybko opuścił towarzystwo. Heniek rozstał się z tym padołem łez w 2010 roku…

Na fali popularności grupy wytwórnia ROCK’N’ROLLER zdecydowała się na reedycję pierwszego albumu zespołu (przypomnijmy, że ukazał się on w 1996 roku tylko na kasecie) pt. “Oi! MŁODZIEŻ”. Został on wydany na jednej płycie z drugą legendarną dla polskiego streetpunk pozycją, a mianowicie pierwszym albumem RAMZES & THE HOOLIGANS, który również nie doczekał się wcześniej w Polsce wydania na CD.

Wszyscy fani mogli sobie przypomnieć jak to było na początku i jaką drogę przebył zespół od 1995 roku. W obawie przed koniecznością odwiedzenia dentysty, wydawca zgodził się zmienić okładkę na sugerowaną przez zespół.

2001 rok rozpoczął się występem na Punkowej Orkiestrze Świątecznej Pomocy w Krakowie. W tamtym mniej więcej czasie, udało się wykraść z zespołu VESPA Błażeja “Komisarza” Halskiego, który zabrał się za gitarę. THE ANALOGS znów zagrali serię koncertów w Polsce, oraz mini-trasę po Polsce i Niemczech, razem z Kanadyjczykami z THE PROWLERS, których wspólne zamiłowanie do alkoholu przeraziło nieco organizatora koncertów – Mick’a z MAD BUTHER RECORDS (po pierwszym występie w Cottbus muzycy wypili wspólnie 140 butelek piwa, a po drugim w Poczdamie osuszyli całą wódkę w klubowym barze, włącznie z tą, która była na wystawie). Efektem tego było zaniechanie przez niemiecką wytwórnie projektu wydania płyty THE ANALOGS…

W tamtym czasie miejscem prób zespołu stał się szczeciński Klub 77. W 2001 roku THE ANALOGS występowali często na jego scenie m.in. u boku takich gwiazd jak KLASSE KRYMINALE czy OXYMORON.

Latem zespół nagrał siedem nowych utworów w Studio Q w Pile. Jeden z nich to cover legendy polskiej muzyki niezależnej – KRYZYSU – przeznaczony na płytę “A Tribute To..”, poświęconą pamięci grupy, której ukazała się tylko pierwsza część, na którą ANALOGS się nie załapali… Pozostałe cztery autorskie kompozycje plus dwa covery planowano wydać na winylowym krążku, ale w związku z tym, iż projekt ten upadł, zostały umieszczone na CD zapowiadającym następną płytę, która miała ukazać się dopiero pod koniec 2002 roku.

Tak więc jesienią 2001 w ręce fanów trafił CD “Blask Szminki”, będąc drugą pozycją w katalogu nowej firmy JIMMY JAZZ RECORDS, założonaj przez przez Dzidka. Poza premierowymi utworami zarejestrowanymi podczas sesji w Pile, takimi jak “Naiwne Dzieciaki”, “Sny O Potędze”, “Blask Szminki” i ”Hipisi W Martensach” oraz dwoma pochodzącymi z tej samej sesji coverami: 4SKINS “Inne Prawo” i COCK SPARRER “Gdzie Oni Są?”, zawierał całą sesję, jaką zespół nagrał w 1999 roku i trzy utwory koncertowe nagrane na Punkowej Orkiestrze Świątecznej Pomocy w styczniu 2001. W tym czasie band po raz pierwszy miał okazję odwiedzić Czechy, grając koncert w Pradze.

2002 rok ponownie otworzyła Punkowa Orkiestra Świątecznej Pomocy, gdzie THE ANALOGS zagrali m.in. z ANTI-NOWHERE LEAGUE, LOS FASTIDIOS, SKARFACE i OXYMORON. W trakcie trwania koncertu policja brutalnie rozprawiła się z rzucającą w nią śniegiem młodzieżą. Po tym występie zespół opuścił “Kwadrat”.

Wczesną wiosną THE ANALOGS przebili się przez Alpy i u boku LOS FASTIDIOS zagrali we Włoszech. Po powrocie zespół regularnie występował, aby latem ponownie pojawić się w Czechach na dwudniowym ANTI-FEST. Stało się to okazją do zaprezentowania się u boku takich mega-gwiazd jak RED ALERT, ANGELIC UPSTARTS, CHELSEA, GUITAR GANGSTERS, VIBRATORS i swoich przyjaciół z LOS FASTIDIOS i SCARFACE. W tamtym czasie nowym gitarzystą został Jacek “Kef” Tomczak, wcześniej związany z takimi legendami szczecińskiej sceny punk jak ZWOLNIENIE WARUNKOWE, ZENON REAGAN i POPŁOCH (wśród słuchaczy).

Jeszcze tego samego lata grupa, wspólnie z BULBULATORS, wspierała krakowski występ THE EXPLOITED, który jednak nie cieszył się dużą frekwencją, ze względu na wysokie ceny biletów oraz sezon wakacyjny.

Kolejna sesja w Studio (tym razem jebanym Elvis Van Tomato w Szczecinie) zaowocowała nową płytą pt. “TRUCIZNA”, której premiera miała miejsce podczas trasy po Polsce jesienią 2002 razem z LOS FASTIDIOS. Wspólne koncerty obu grup zapełniły sale klubowe, a płyta zebrała dobre recenzje. Tytułowy utwór “Trucizna”, czy ”Gdzie się najebać” to prawdziwe uliczne hity. Nie zabrakło tradycyjnie coverów. Tym razem padło na “Wspaniały Świat” – 4 SKINS, “Nie Namawiaj Nas” – COCK SPARRER i ”Teraz Chciałbym Wąchać Klej” – RAMONES.

Zimą THE ANALOGS zagrali jeszcze dwa koncerty w Niemczech i zamknęli rok występem w swoim rodzinnym mieście, w klubie “Rumba”.
W roku 2003, poza częstymi występami w Polsce, ANALOGS zagrali na kolejnej edycji czeskiego Anti Fest, gdzie byli tym razem jedynym polskim zespołem. Zagrany jesienią koncert w warszawskim klubie C-45 był ostatnim koncertem w tym składzie. Błażej oraz Ziemowit opuścili zespół, pierwszy ze względu na powrót do swoich rodzinnych Kielc, drugi nie mogąc pogodzić pracy z grą w zespole. Ale to nie koniec zmian personalnych. Smalec też opuścił zespół uważając, że brak Błażeja i Ziemka jest nie do zniesienia. Ostatnie koncerty, jakie zagrał z zespołem, odbyły się 05.12 w Zielonej Górze (w towarzystwie JUGOSŁAWII i londyńskich DEADLINE) i 07.12 na berlińskim PUNK & DISORDERLY FESTIVAL. Wartym odnotowania jest fakt, że ANALOGS byli pierwszym polskim zespołem zauważonym przez zachodnich promotorów punk rocka i zaproszonym na tego rodzaju imprezę. Od połowy listopada zespół przygotowywał się jednak do tych zmian, odbywając próby w nowym, (choć nie do końca) składzie. Za perkusję wtłoczył się Paweł “Dmuchacz” Boguszewski, a gitarą zajął się Piotr Półtorak, obydwaj znani z takich zespołów jak HUNKIES, NEEDELS AND PINS, NAGI LUNCH czy ANTI DREAD. Najważniejszym wydarzeniem był jednak powrót oryginalnego wokalisty zespołu – Dominika “Harcerza” Pyrzyny.

W takim oto odnowionym składzie THE ANALOGS przywitali 2004 rok. Ukończyli również pracę nad kolejną płytą, zatytułowaną “Kroniki Policyjne”, która ukazała się pod szyldem Jimmy Jazz Records wiosną 2004 roku i dowiodła, że Harcerz był mimo upływu lat w dobrej formie (przynajmniej wokalnej). W lutym 2004 roku ANALOGS dokonali jeszcze jednej zmiany w składzie. Zespół opuszcza jeden z gitarzystów, Jacek Tomczak, którego miejsce zajmuje Kuba Krawczyk (zbieżność nazwisk przypadkowa). Dopiero po pierwszym wspólnym koncercie, okazało się, że Kuba nie ma jeszcze 18 lat i w zasadzie wypadałoby zadzwonić do jego taty, żeby zapytać się czy może napić się piwa… Następne koncerty w Koszalinie oraz występ w szczecińskim klubie Kontrasty stanowiły przygotowanie do kolejnej wspólnej trasy z zespołem LOS FASTIDIOS, podczas której zespoły zagrały trzy koncerty na terenie Polski. To właśnie podczas tego wyjazdu Kuba ukazał swoje prawdziwe oblicze a jego zielona pidżamka, w której sypia zrobiła furorę do tego stopnia, że zyskał prawdziwie punk rockowe przezwisko “Żabcia”. Ważnym elementem jego image, poza przyrośniętą do ręki puszką z piwem, stała się poduszka, którą dostawał od mamy na każdy wyjazd, aby było mu wygodniej w busie, na długich trasach, które zespół musi pokonywać.

W międzyczasie kompozycje zespołu ukazały się (poza wymienionymi wyżej kompilacjami) na składankach w Polsce i za granicą. Były to ”CLASS PRIDE WORLD WIDE 2″ w kanadyjskiej wytwórni “INSURGENCE RECORDS, “KOB VS. MAD BUTCHER 3″ wydanej wspólnie przez obie umieszczone w tytule wytwórnie, na składance “Pol-SKA Norma” (!?) wydanej przez ROCK’N’ROLLER i na płycie dołączonej do 3 numeru polskiego pisma ARLEKIN. Cover THE CLASH “Strzelby z Brixton” został umieszczony na płycie dołączonej do 6/98 wydania wysoko nakładowego pisma MACHINA. Na początku 2003 roku włoska wytwórnia HAVIN’ A LAUGH RECORDS wydała składankę pt. “Stay Punk!”, gdzie obok takich zespołów jak U.K. SUBS, AGNOSTIC FRONT, U.S. BOMBS, BUSINESS, VOICE OF A GENERATION, VICE SQUAD, LOS FASTIDIOS i całej masy innych, znajduje się jeden utwór w wykonaniu ANALOGS. Pieczę nad powstawianiem płyty sprawował Marco Balestrino, lider Klasse Kriminale. Na początku 2003 roku angielska wytwórnia RETCH RECORDS również umieściła jeden z numerów zespołu (tym razem cover Ramones) na swojej składance. W rok później ukazała się składanka o tym samym tytule w wersji DVD.

W październiku i listopadzie 2004 roku, zespół zagrał najwięcej koncertów w swojej historii, aby od początku 2005 roku, pozwolić sobie na przerwę, aby przygotować się do swojego 10-lecia. Wyjątek stanowił wyjazd na dwa koncerty do Włoch.

10 Lecie zespołu odbyło się w ostatni weekend kwietnia 2005 i trwało dwa dni, podczas których wystąpili: SCHIZMA, VESPA, AEFDE, KOMETY, PDS, WSC, ZBEER, WŚCIEKŁY PIES, ANTI DREAD i kilka innych kapel. Nie zabrakło oczywiście występu jubilatów… Podczas tej imprezy premierę miał winylowy album Analogs, zatytułowany „Najlepsze z Najgorszych”, na którym znalazły się wszystkie największe przeboje grupy, nagrane podczas specjalnej sesji z udziałem gości.

Latem 2005 roku zespół wystąpił na dwóch dużych festiwalach, jednym w Niemczech (Glaubitz – „Back To Future” ), drugim w Czechach (Svojsice – „Antifest), gdzie zaprezentował się na scenie u boku takich gwiazd jak ANGELIC UPSTARTS, KIDS, VIBRATORS, PETER & THE TEST TUBE BABIES, DEADLINE, D.A.G., GUITAR GANGSTERS i wielu innych…

22 sierpnia miała miejsce premiera kolejnej płyty związanej z obchodami 10-lecia istnienia zespołu. Tym razem był to album „Talent Zero” , zawierający covery piosenek z repertuaru klasyków brudnego rock’n’rolla, z polskimi tłumaczeniami tekstów.

Jesień 2005 roku obfitowała w koncerty na terenie całej Polski (min. kolejna trasą z LOS FASTIDIOS) i wyjazdem do Osnambrik w Niemczech.
Styczeń 2006 też nie pozwalał na nudę, bo poza kilkoma koncertami w kraju, ANALOGS zagrali w Berlinie na PUNK & DISORDERLY u boku takich sław jak DEADLINE, ARGY BARGY, CHELSEA, SHAM 69, 999 i wielu innych.

Podczas styczniowych koncertów, swój debiut miał nowy perkusista Kacper, który zastąpił Pawła „Dmuchacza”. Okazał się jego godnym następcą, choć fakt, że na PUNK & DISORDERLY musiał jechać na cudzy dowód osobisty, bo swój dawno gdzieś przepił, spowodował u niego stany lękowe i nocne moczenie, z którymi szybko poradził sobie przy pomocy alkoholu. Styczeń był również premierą teledysku do utworu „Pieśń Aniołów”, którego autorem jest J. Karlson Rus ze Szwecji.

Wiosna 2006 to znów seria koncertów (min. ze zboczeńcami z MAD SIN w Bielsku Białej, oraz z DEZERTEREM w Krakowie). Praktycznie każdy wiosenny weekend był wypełniony 2-3 koncertami. 17 marca w Łodzi, w Klubie Dekompresja, odbył się ANAL-FEST, impreza mająca na celu przedstawienie publiczności kapel, które zespół darzy specjalną przyjaźnią i sympatią. Wśród zaproszonych gości znaleźli się: BANG BANG, PDS, W.S.C., ROAD TRIP’S OVER, OBSTRUKCJA OBSŁUGI, REWIZJA, ZBEER, LUNATIX, BDK i ANTI DREAD… Również w marcu, zespół zagrał dwa koncerty w Szwajcarii (po drodze grając jeden koncert w Niemczech, we Frankfurcie nad Menem, gdzie gościnność Red Olafa ze Stage Bottles, okazała się wręcz masakrująca niektórych członków zespołu), w której to publiczność przyjęła Analogs nadzwyczaj dobrze a nasz opiekun Michaelle, dbał o nas bardziej, niż nasze własne mamy…

Kolejnym ważnym koncertem, który miał miejsce w tym czasie, był GOOD NIGHT WHITE PRIDE FEST w Warszawie, który odbył się 2 kwietnia a Analogs miało zaszczyt zagrać na nim u boku takich kapek jak KUFLERS, WSC i BULBULATORS…

Wiosną 2006 ukazały się również dwa wydawnictwa składankowe, na których Analogs zaznaczył swój udział: była to druga część składanki TRIBUTE TO KRYZYS oraz dwu płytowe wydawnictwo NIE MA ZAGROŻENIA- TRIBUTE TO DEZERTER…

Latem zespól zagrał na kolejnej edycji festiwalu ANTI FEST w Czechach, który jednak ze względu na deszcz, nie należał do udanych.
Do końca wakacji trwały prace nad nowym albumem, którego premiera miała miejsce 20 października. Płyta otrzymała tytuł „Poza Prawem” i jak zwykle w przypadku wydawnictw zespołu ANALOGS, otrzymała skrajnie różne recenzje. Nowością było to, że recenzje znaleźć można było również w takich pismach jak Gazeta Wyborcza, Dziennik, Ślizg a nawet CKM, gdzie została doskonale wpasowana pomiędzy zdjęcia gołych dziewczyn…

Płytę promowała trasa koncertowa, podczas której zespól zagrał od 20 października od końca roku 25 koncertów w Polsce i zagranicą!!!
Jeden z planowanych podczas podróży po Europie koncertów nie odbył się, bo Chorwacka policja nie wpuściła zespołu do swojego kraju, twierdząc, że nie mają dokumentów potwierdzających, że są właścicielami instrumentów, które wiozą…

Z końcem 2006 roku zespół opuścił Piotr „Rudy” Półtorak a jego miejsce zajął Mirek „Miro” Lipniewski.

W pierwszej połowie 2007 roku zespół wciąż promował na koncertach płytę „Poza Prawem” a w czerwcu odwiedził Londyn, gdzie został gorąco przyjęty przez składającą się w 90% ze swoich rodaków publiczność.

Londyński koncert był ostatnim koncertem jaki zagrał z zespołem perkusista Kacper, który opuścił ANALOGS, aby poświęcić więcej czasu swojej rodzimej kapeli ROAD TRIP’S OVER. Nowym perkusista został BILLY, grający do tej pory w zespołach WŁOCHATY i WC, co jak przewidywali wszyscy spowodowało lawinę plotek…

Po wakacjach ukazała się reedycja pierwszego albumu z 1995 roku ‘Oi! Młodzież” na winylu i jesienne oraz zimowe koncerty promowały właśnie to wydawnictwo.

Przed końcem roku ukazała się jeszcze jedna pozycja sygnowana logiem ANALOGS a była nią reedycja płyty „The Best Of…” wcześniej dostępna jedynie na winylu- „Najlepsze Z Najgorszych”. Do CD zawierającego piosenki z tego albumu został dodany bonusowo dysk DVD z filmem o zespole zatytułowanym „Te Chłopaki” oraz z kilkoma teledyskami.

Również od jesieni 2007 zespół rozpoczyna pracę nad kolejnym albumem.

Wiosna 2008 roku to znów dużo koncertów, w tym jeden w Moskwie (stolica Rosji), który był w 100% udany a opieka organizatorów tak perfekcyjna, że zespół zastanawiał się, czy nie poprosić o azyl…

W zespole nastąpiła kolejna zmiana składu: odchodzi Mirek a jego miejsce zajmuje grający do tej pory na basie Piguła. Nowym basistą zespołu zostaje Tomek…

W połowie marca 2008 zespół wchodzi do studio, aby nagrać dziesiąty album, który otrzymał tytuł “Miejskie Opowieści”.
Jesień i zima 2008 roku to koncerty promujące płytę, której recenzje ukazują się na łamach gazet “Tylko Rock”, “Gazety Wyborczej” i “Dziennika”.
Warto wspomnieć, że płyta została wydana jednocześnie na CD oraz jako winylowy album z dwoma różnymi okładkami. Autorem okładek był Michał Arkusiński.

Od początku 2009 roku do zespołu wraca perkusista Kacper Kosiński, zastępując Billego.

W atmosferze takiego oto zniewolenia rozpoczyna się praca nad nowymi utworami, przerywana licznymi koncertami (w roku 2009 ANALOGS zagrał min. u boku DEADLINE i TOWER BLOCKS- koncert z berlińczykami zostaje zarejestrowany przez ekipę filmową MANIA STUDIO). Jesienią zespół odwiedził Szkocję, gdzie zagrał na imprezie zorganizowanej przez polski salon tatuażu „ROCK’N’ROLL TATTOO” z Edynburga. Zaraz po powrocie z tego pięknego, ale objętego niezrozumiałymi dla muzyków ograniczeniami dotyczącymi sprzedaży alkoholu, zespół wchodzi do studio (STUDIO RAPIDO- Szczecin) i nagrywa materiał na kolejny album. Nagrania te są jednocześnie pożegnaniem (kolejnym) z Kacprem, która postanawia (po raz kolejny) skoncentrować się na pracy z zespołem R.T.O…

Nowy album otrzymał tytuł „Taniec Cieni” a jego premiera została zapowiedziana przez wytwórnie na początek 2010 roku. Wcześniej nakładem wytwórni płytowej JOE POGO RECORDS wychodzi split picture EP na którym znalazły się po dwa utwory TOWER BLOCKS i ANALOGS.

Ludzie nie uczą się na błędach, chociaż powinni… W samym epicentrum medialnej afery związanej ze sprawą Polańskiego, do zespołu dochodzi nowy perkusista, 17 letni „Juras” (Marcin Grzelak)… Już pierwszy jego wyjazd zaowocował zatruciem i zapaścią spowodowaną konfliktem wewnątrz sekcji rytmicznej (cygański bass-baron zesłał na niego butelkowaną wendettę)…

Pod koniec 2010 roku rosyjska wytwórnia STREET INFLUENCE wydaje kolejna płytę ANALOGS zatytułowaną „S.O.S.” na której znalazło się siedem premierowych piosenek i siedem znanych już wcześniej, ale w wersjach live.

Rozpoczął się 2011 rok i znów koncerty. Mimo wręcz patologicznego podejścia do spraw konsumpcji alkoholu, sekcja rytmiczna składająca się z Jurasa i Tomka wciąż żyje!!! Latem zespół napisał kilka nowych piosenek, odpoczął, zagrał na kilku festiwalach i rozpoczął przygotowania do jesiennej trasy koncertowej. Wśród planowanych koncertów znalazły się wspólne z zespołem FARBEN LEHRE na trasie z okazji ich 25 lecia, jeden z DEZERTEREM, mini trasa z TOWER BLOCKS, wspólne koncerty z PODWÓRKOWYMI CHULIGANAMI i BULBULATORS oraz 2nd DISTRICT.

Również w 2011 roku zespół nagrywa nowy materiał na album zatytułowany „XIII. Ballady Czasu Upadku” w Mania Studio w Koluszkach. Realizatorem nagrań jest Krystian Faszczewski, wieloletni przyjaciel zespołu a gościnnie na płycie udzielają się Karol Faszczewski i Przemo „Buldog” Kaczmarek. Po wieloletniej współpracy z Jimmy Jazz Records THE ANALOGS wiążą się z wytwórnią LOU & THE ROCKED BOYS (część Rockers Publishing). Płyta dla nowej wytwórni ma swoją premierę w końcu lutego 2012 i poza CD wychodzi również w limitowanym nakładzie z bonusowym DVD zawierającym koncert zarejestrowany w lubelskim klubie Grafitti.

2012 rok ANALOGS rozpoczyna od koncertów w Oslo (Norwegia), Londynie (U.K.) i Dublinie (Irlandia), ale niewątpliwie do najważniejszych wydarzeń koncertowych 2012 roku należy zaliczyć występ zespołu na dużej scenie festiwalu Przystanek Woodstock, który jak to wiele razy w burzliwej histori THE zespołu bywało, wywołał u niektórych palpitacje serca u innych zachwyt a u jeszcze innych zazdrość. Sam zespół ocenia fakt zaproszenia go przez Jurka Owsiaka do udziału w imprezie jako bardzo miły gest a samą imprezę jako najlepsza tak pod względem organizacyjnym jak i każdym innym, na jakiej było mu dane zagrać  (:

Jesień 2012 to znów seria koncertów (w tym dwa z FARBEN LEHRE i cztery z zespołem LENIWIEC), ale również pożegnanie z Kubą, którego miejsce jako gitarzysta zajmuje Kamil Rosiak, osoba od lat związana ze szczecińską sceną rock’n’rollową. W tym samym czasie THE ANALOGS zapraszają do Polski jeden z bardziej znanych zespołów punk rockowych z wysp- GUITAR GANGSTERS, oraz po raz kolejny gwiazdy z niemiec: 2nd DISTRICT i TOWER BLOCKS.

W grudniu, przed świętami, nakładem Lou & Rocked Boys wychodzi winylowa wersja albumu „XIII. Ballady Czasu Upadku” z bonusowym drugim albumem zawierającym koncert z lubelskiego klubu Graffiti, ten sam który w wersji wideo znalazł się na koncertowym DVD, ale zawierający utwory które nie weszły na ta płytę.

Również w grudniu, po wszystkich koncertach jakie THE ANALOGS zagrał w 2012 zespół opuszczają basista Tomasz Majorek, perkusista Marcin „Juras” Grzelak i gitarzysta Kamiln Rosiak. Ich miejsce zajmują starzy przyjaciele Harrego i Piguły: Krystian Faszczewski (gitara), Karol Faszczewski (perkusja) i Przemo Kaczmarek (bas).

Rok 2013 rozpoczął się koncertami w tym kilkoma w ramach trasy PUNKY REGGAE LIVE organizowanej przez zespół FARBEN LEHRE a w kwietniu zespół po raz kolejny odwiedził Moskwę. Początek maja to również początek pracy nad uczczeniem osiemnastolecia zespołu, czyli nagraniem po raz kolejny pierwszego materiału zarejestrowanego przez zespół zatytułowanego „Oi! Młodzież”, który w wersji z 2013 roku otrzymał tytuł ‚Pełnoletnia Oi! Młodzież”. Zanim płyta miała swoją premierę w dniu 10 września, THE ANALOGS zagrali latem po raz kolejny na festiwalu Woodstock- tym razem na scenie Kryszny- dla wielotysięcznej publiczności.

20 grudnia 2013 roku ukazał się limitowany CD zatytułowany „Na Serca Mego Dnie” (500 numerowanych egzemplarzy) wydany przez Oldschool Records na którym znalazło się sześc premierowych utworów (dwa z nich w dwóch różnych wersjach) oraz zbiór 10 wcześniej publikowanych na wydawnictwach winylowych i składankach.

Od początku 2014 roku THE ANALOGS biorą udział w koncertach trasy „Projekt Punk” organizowanej przez zespół FARBEN LEHRE a mającej związek z wydaniem przez ten zespół płyty o tym samym tytule, która zawiera covery polskich zespołów punk rockowych wśród których znalazła się piosenka „Era Techno”. Rozpoczęły się również prace nad kolejnym studyjnym albumem, który swoją premierę miał jesienią 2014 roku. Został nagrany w MANIA STUDIO i nosi tytuł „Bezpieczny Port”. Ukazał się on tylko w wersji CD ale poza normalnym wydaniem wyszła również numerowana edycja specjalna (500 sztuk), na której pięć piosenek z repertuaru zaśpiewali inni wykonawcy (w tym znany raper SOBOTA).

Rok 2015 to obchody 20-lecia zespołu. Z tej okazji wszystkie koncerty do końca roku mają charakter jubileuszowy. Wśród zaproszonych na nie gości znaleźli się BOOZE & GLORY, FARBEN LEHRE, LAZY CLASS, GA GA-ZIELONE ŻABKI i masa innych zespołów. Również z tej samej okazji nakładem LOU & ROCKED BOYS oraz OLDCHOOL RECORDS wychodzi płyta CD zatytułowana „20 Lat-  Idziemy Drogą Tradycji” na której znalazło się 20 najpopularniejszych piosenek zespołu z czego 10 w wersjach z oryginalnych wydawnictw a 10 nagranych specjalnie na to wydawnictwo w FL Studio w Płocku. W przypadku tego wydawnictwa również ukazała się limitowana wersja specjalna (500 sztuk) z bonusowymi utworami.

Tej samej wiosny zespół opuścił gitarzysta Krystian i perkusista Karol a ich miejsce zajęli gitarzysta Kamil Rosiak (ten sam który wspierał zespół podczas jesiennej trasy w 2012 roku) oraz Szymon „Kanister” Jędrol na perkusji.

Jesienią 2015 roku wychodzi winylowa wersja albumu “20 lat- Idziemy Drogą Tradycji” w limitowanym nakładzie po 200 sztuk na czarnym i na czerwonym winylu.
Na przełomie 2015/2016 roku nasz wokalista Dominik “Harry” Pyrzyna zaczyna chorować. Jego problemy ze zdrowiem są na tyle poważne, że wiosną 2016 roku musi przestać śpiewać. Miejsce Dominika zajmuje nasz gitarzysta Kamil.
 
Latem 2016 roku nakładem Oldschool Records ukazuje się kolejny nakład bestki “20 lat…” tym razem na KASECIE MAGNETOFONOWEJ! oraz kolejne limitowane 100 sztuk LP tym razem na przezroczystym winylu.
 
Przez cały ten czas zespół koncertuje. Latem gra kolejny raz na festiwalu Woodstock oraz kilku mniejszych festiwalach. The Analogs zostało również zaproszone na początku września do występu na festiwalu Summer Fall w Płocku.

W 2017 roku nakładem Oldschool Records i Lou & Rocked Boys ukazał się split LP z zespołem Farben Lehre. Każdy z zespołów umieszcza na płycie po 7 piosenek a album wychodzi w nakładzie 500 sztuk na 3 kolorach winylu- żółtym (200 sztuk), czerwonym (200 sztuk) i czarnych (100 sztuk, 180 gram). Kolejnym winylowym wydawnictwem jest 7 calowy EP na którym znalazły się takie piosenki jak “Pieśń Aniołów”, “Sprzedana”, “Wszystko To Co Mamy” oraz ‘Pożegnanie” w wersjach angielskojęzycznych. Wydawcą płyty są trzy wytwórnie: Oldschool Records, Lou & Rocked Boys oraz niemiecka Contra Records.

W tym samym roku wychodzi CD zatytułowany “Single 2016-2017” na której znalazł się zbiór pojedynczych utworów nagranych przez zespół na różne okazje (między innymi piosenka napisana dla znanego zawodnika MMA Janka Błachowicza) oraz utwory ze split LP z Farben Lehre i angielskojęzycznej Ep-ki.

Zespół oczywiście cały czas koncertuje ale nie przeszkadza mu to w robieniu nowych piosenek, które nagrywa pod koniec roku w studio Polskiego Radio w Szczecinie. Realizatorem nagrań jest Artur Bursakowski, który nagrywał pierwsze płyty zespołu. Materiał ukazał się na początku 2018 roku otrzymując tytuł “Wilk”.

W 2018 i 2019 roku zespół THE ANALOGS został zaproszony do udziału w reaktywowanej przez Wojciecha Wojdę legendarnej trasie PUNKY REGGAE LIVE.

W między czasie, latem 2018 roku rusza PROJEKT PUDŁO, czyli akustyczne koncerty w zakładach karnych i młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Są one grane przez Kamila i Pigułę i składają się z dobranych pod względem tematycznym piosenek z repertuaru THE ANALOGS. Oto co piguła powiedział o powodach powstania tego projektu:

   Ruszyliśmy z PROJEKT PUDŁO w sierpniu 2018, grając pierwszy koncert pilotażowy w Zakładzie Karnym w Nowogardzie. Tylko gitary akustyczne i nasze głosy. Nasze to znaczy Kamila Rosiaka i Pawła Czekała. W ramach projektu chcemy zorganizować trasę po wszystkich zakładach karnych w Polsce. Przearanżowaliśmy piosenki The Analogs tak, żeby można je było zagrać na gitarach akustycznych i dotrzeć z nimi do tych wszystkich, którzy nie mogą być ze swoimi bliskimi, rodzinami, dziećmi i z wszystkimi których  kochają. Chcemy pomóc im w walce z wykluczeniem, samotnością i nieprzystosowaniem...   Podczas tej trasy chcemy również nagrać nasze występy a potem wydać płytę koncertową projektu.

PROJEKT PUDŁO spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem tak ludzi jak i mediów a chłopaki cały czas grają i planują następne koncerty. Płyta wydana pod koniec maja przez wytwórnię Oldschool Records zawierająca akustyczne piosenki zarejestrowane podczas więziennych koncertów otrzymała bardzo pochlebne recenzje.

Historia toczy się dalej…